First stop... Darwin NT #topend

7 november 2018 - Darwin, Australië

En toen was het opeens echt zover de dag van vertrek, na toch wel een aantal traantjes gelaten te hebben stapte ik afgelopen vrijdag 2 november in het vliegtuig richting Singapore, na ongeveer 12 uren, had ik dan eindelijk weer even vaste grond onder mijn voeten. Vanwege een overstap van ongeveer 15 uur, het vliegveld verlaten en met een stempel rijker in mijn paspoort de stad in gegaan en wow wat was het daar drukkend, plakkerig, benauwend warm! Maar wat een bijzondere stad, het eerste uur wandelend een deel van de stad verkend, maar omdat ik pijnlijke voeten kreeg en overal blaren van de oude sandalen die ik aanhad, besloten de stad verder te verkennen door middel van een hop on - hop off bus, nou dat ging een stuk gemakkelijker. Echter om 15.00 maar besloten terug te gaan naar het vliegveld, ik was namelijk 7 uur vooruit gegaan in de tijd en daardoor eigenlijk de nacht overgeslagen. Bij terugkomst op het vliegveld, direct de oude sandalen maar weggegooid, scheelt weer gewicht en ruimte voor de rest van de reis. Moe maar voldaan vervolgens om 20.40 gestart met de 2e deel van de reis. Op naar Sydney. Een 8 uur durende vlucht en bij aankomst direct door de douane om vervolgens mijn backpack op te halen om deze direct weer in te leveren voor het laatste deel van de reis richting Darwin. Na nog een vlucht van 4 uur daar zondagmiddag 4 november aangekomen. En ja ook hier is het lekker warm. Overdag temperaturen van boven de 30 graden en s’nachts koelt het niet verder af dan zo’n 27 graden. Daarnaast is het begin van het regenseizoen gestart wat betekend dat we af en toe een dikke stortbui hebben van zo’n 10 minuten. Vanwege de lange reis, zondagmiddag en maandag niet zoveel gedaan, beetje rondhangen in het hostel en het zwembad van het hostel. Daar paar andere reizigers ontmoet, na een gezellig gesprek bleek dat 1 van hen een huurauto had en werd er aangeboden mee te gaan naar een jumping crocodile cruise en naar Litchfield park. Zo gezegd zo gedaan en wat was het tof! Zo bijzonder om wilde krokodillen te zien. Ze moesten echter wel gelokt worden, maar daardoor konden we ze van zeer dichtbij bezien. Moet zeggen dat ik nu ik ze zo in het wild gezien heb, nog steeds geen fan van die beesten ben. Vandaag (woensdag) zijn we naar Litchfield National Park geweest en wauw wat was het daar prachtig, waanzinnige vergezichten, termite Mouds van zo’n 3 meter hoog en prachtige watervallen in meertjes waar je ook nog in kon zwemmen en ja dat hebben we natuurlijk gedaan. Heerlijk en wat een geweldig gevoel om in het water te liggen met een prachtige omgeving en uitzicht op een waterval. Uiteindelijk de avond afgesloten op de pier met de zonsondergang. Nog 2 dagen in Darwin te gaan en dan weer verder. Ik denk dat ik die weer chillend doorbreng, beetje rondlopen door Darwin en kleding wassen, want ja met dit warme weer ben je snel door je kleding heen! Zaterdag start mijn tour richting Alice springs. (Tsja ik weet het ben een beetje heen en weer aan het reizigen,  maar ja dan moet je je reisplannen maar niet wijzigen nadat je de vliegtickets al geboekt hebt...) See ya!