Eastcoast, part 1

25 november 2018 - Wongaling Beach, Australië

Na de outback achter mij gelaten te hebben. Begon afgelopen zaterdag, 17 november, mijn trip langs de oostkust. Start in Cairns. Aangezien ik velen had gehoord over Gilligans hostel, wilde ik dat wel ervaren. Bij deze een korte toelichting wat voor hostel dat is, een party hostel! En hij is groot! Heb mij de afgelopen weken nog niet alleen gevoeld en ook niet in Cairns, maar echt mensen ontmoeten lukte door de grootte van het hostel ook niet. Na twee avonden mij kort in het feestgebruis te hebben gestort en mij vele keren heb verbaasd over wat er allemaal gebeurde had ik het feestgedeelte wel weer gezien. De 1e dagen in Cairns verder ook niet zoveel gedaan, centrum (wat niet heel groot was) door geslenterd. En vooral bijgekomen van mijn reis door de Outback.  Op dinsdag stond een tour door de Atherton Tablelands op de planning, sukkel die ik was in het weekend daarvoor, had twee tours op dezelfde dag gepland, oops. Gelukkig kon ik er 1 van annuleren, en dat was de Cape Tribulation tour, dus helaas niet naar het oudste deel van het regenwoud geweest. Maar hé regenwoud is regenwoud, dus er nog voldoende van gezien en de Atherton tour was ontzettend leuk! De gehele dag een groot feestje en dat begon direct al bij het instappen in de bus die versierd was met slingers, bloemen en kerstballen. En dan de tourguide, hij noemde zichzelf Uncle Bruce en ik zou zeggen neem een surfdude met lang, blond, krullend haar in gedachten maar dan rond een jaar of 40 en dan heb je dus Uncle Bruce. Echt die man die spoort niet, maar kon wel weer heel veel vertellen over de omgeving, wat erg leuk was. Veel watervallen gezien deze dag en mooie uitzichten en dus heel veel lol gehad en gelachen! De volgende dag stond de Great Barrier Reef op de planning. Met vol goede moed en enorm veel zin liep ik vroeg in de ochtend naar de haven waar de boot voor vandaag lag. Een catamaran zeilschip, lekker gevoelig voor golven... en dat heb ik geweten. Nog nooit van mijn leven zeeziek geweest, maar jak wat voelde ik mij beroerd op die boot. Na aantal keer aandringen van een vrouw uit Amerika waar ik die dag mee omging, toch maar medicijnen aangeschaft die ze gelukkig aan boord hadden. Ik kan nu wel zeggen, er ging een wereld voor mij open daarna en kon gelukkig na de medicijnen weer volop genieten van de dag! Tijdens het snorkelen prachtig koraal gezien met allerlei kleuren en vormen en nog veel meer vissen in de meest mooie, heldere en felle kleuren en ja ik heb ook Nemo gevonden!!! Een dag om nooit meer te vergeten!

De volgende dag stond er een reisdag op de planning. De volgende stop, Mission Beach. Een kleine stad met heel veel mooie stranden en helder blauwe zee. Vooral geschikt voor als je wilt gaan Skydiven, raften of lekker wandelen. Skydiven, heb ik overgeslagen. Niet dat ik het niet wil, maar omdat ik dat later tijdens mijn reis zal gaan doen, nu al zin in! Wat heb ik dan wel gedaan... nou ik had besloten om maar een middag te gaan Raften. Leuk dacht ik, lekker veilig met meerdere mensen in een boot door de rivier crossen! Dat door de rivier crossen bleek wel te kloppen. Maar met meerdere in een bootje niet... nee ik zat alleen. En voor de mensen die mij wat beter kennen, die weten dat peddelen niet mijn sterkste punt is, nee eigenlijk heb ik er gewoon een gruwelijk hekel aan. Maar goed ik was er al en wilde mij ook niet laten kennen. Dus vol goede moed in het bootje gestapt en op een rustig punt even geoefend met peddelen en ja ook met uit de boot vallen en er weer in klimmen. En dit ging mij best goed af. De trip kon beginnen. En wat heb ik ervan genoten! En ja ik ben uiteindelijk 1 keer uit mijn bootje gevallen. Iemand anders kwam vast te zitten en ik kon geen kant op, botste op hem, hij schoot los en uiteindelijk gingen we beide gelijkertijd om. Tsja heb ik dat ook maar weer meegemaakt, wel meteen weer beetje opgefrist als was het water warm. Bij het laatste opstakel waar je tussen de stenen door moest, draaide mijn bootje uiteindelijk om. Wat er op neer kwam dat ik de bijna volledige weg naar beneden achterstevoren deed. Nou ja, beter achterstevoren dan dat ik op dat punt uit mijn bootje zou vallen. De volgende ochtend met een paar kamergenoten een korte hike gedaan naar een uitzichtspunt, en we werden daar dan ook beloond met een geweldig mooi uitzicht op het strand, de oceaan en op een paar eilanden die daar voor de kust liggen. S’middags het strand maar opgezocht een snelle duik in de zee gedaan, maar ook hier was het water warm. Wat best bizar is als je bedenkt dat dat water toch best wel groot is, haha.

Vandaag, nu ik dit schrijf, Mission Beach weer verlaten en ben ik onderweg met de Greyhound bus naar Townsville, om daar op de veerboot naar Magnetic Island te stappen. Onderweg naar nieuwe avonturen!

(Foto’s van great barrier reef en het raften, staan op een USB stick en heb ik nog niet allemaal ontvangen, komt misschien later nog!)

1. Sita:
    25 november 2018
    Mooi om te lezen , benieuwd naar de foto's
    Nog lekker genieten.
  2. Tjeerd:
    25 november 2018
    Mooi om te lezen, bedankt maar weer
  3. Aagje Vollema:
    25 november 2018
    Wat weer een mooi verslag om te lezen Marije !!!
  4. Jildou:
    Heerlijk om jou reisverslag te lezen Marije 😃
  5. Hendrik:
    Geniet der lekker fan! 👍🏻
  6. Itje:
    Leuke verhalen.
  7. Anke Jellema:
    25 november 2018
    alweer leuke activiteiten gedaan en mooie foto's gemaakt.
    gr Mem en Heit en Jantsje, Teake en Matsen
  8. Arnaud:
    26 november 2018
    Leuke verhalen Marije, en mooi foto's
    Tot de volgend post
  9. Welmoed vollema:
    26 november 2018
    Mooie omgeving! Ga ook lekker genieten van het mooie weer. Het is hier zo koud. BRRRR