Eastcoast, part 2

3 december 2018 - Airlie Beach, Australië

Times fly when you having fun! Want jeetje wat gaat het snel! Alweer 4 weken onderweg en al zoveel leuke dingen mogen doen en zoveel leuke mensen mogen ontmoeten. En het fijne daarvan is vooral, als je er dus achterkomt dat je de week erop hetzelfde reisschema hebt, wat dus erg handig was voor Magnetic island om een auto te huren. Afgelopen zondag 25 november kwam ik daar aan, samen met een meisje die ik had leren kennen in Mission Beach en hebben we direct bij aankomst een 4x4 auto gereserveerd voor de dag erop. Magnetic Island is een klein eiland voor de kust van Townsville en om van noord naar zuid te gaan of andersom is ongeveer 12 km. Mijn dag begon de volgende ochtend meteen al goed, stapte mijn kamer uit en zag vrij snel een Koala boven in de boom zitten. Die dag het hele eiland rond gecrost in onze auto, met de naam Robby (Hadden we zelf maar bedacht) samen met nog een meisje uit Duitsland en Zwitserland. Naast koala’s ook Rock walibi’s gezien, zo leuk! Vervolgens de dag afgesloten aan de westkust met een prachtige zonsondergang, wat hebben we van deze dag genoten! De volgende ochtend zijn we vroeg uit bed gegaan om de Forts Walk te doen, om 7.15 gingen we op pad voor een 4km lange wandeling, te laat! Na 10 minuten waren we al doorweekt van het zweet, maar het uitzicht was het zeker waard! Begin middag stond er nog rondleiding gepland in een klein wildreservaat naast het hostel, hier een selfie met Hagrid gemaakt, een koala die 3 jaar geleden is gered nadat hij aangereden was door een auto. Sinds die tijd kan hij niet goed meer bewegen door zijn verwondingen, maar heeft hij een heel fijn leven in het reservaat waar hij iedere dag de verzorgers weer zit op te wachten. Na de selfie met Hagrid, kwam er nog een korte innige knuffel met Pebbles voor een leuke foto. Helaas zijn de koala’s in het wild iets minder lief dan die in het reservaat, maar schattig blijven ze zeker! Vervolgens was het tijd om terug te keren naar Townsville, hier een plakkerige nacht gehad door het ontbreken van de airco. Gelukkig vertrok mijn bus vroeg de volgende ochtend naar Airlie beach. Daar aangekomen direct weer doorweekt van het zweet, voor de derde dag op rij was het namelijk +40 graden en dat is warm... zelfs de locale bevolking hier vindt dat warm. Gelukkig was er nu wel airco aanwezig en heb ik weer eens een goede nacht geslapen. Op 29 november was het dan zover om te boarden op het zeilschip genaamd Condor, om rond de whitsundays te varen. Condor is een prachtig zeilschip uit 1981, ik zal er niet te uitgebreid over zijn maar het heeft een behoorlijke reputatie opgebouwd door een aantal oceanraces te winnen. Bij vertrek stond er gelukkig genoeg wind om te zeilen en als passagiers moesten we ook meehelpen om de zeilen te hijsen. Zaterdag 1 oktober kwamen we weer terug, na een paar geweldige dagen. Helaas was er niet genoeg wind meer om te zeilen maar een hebben ons enorm vermaakt met snorkelen en een stop op Whitsunday Island waar het zand ontzettend wit was en super zacht. Tevens een nacht boven op het dek geslapen onder de sterrenhemel met de geluiden van de dolfijnen om je heen, het kon niet beter!

Liefs Marije

1. Tienes:
    3 december 2018
    Gaaf ook nog een koala en walabi in het wild. En mooi dat er zulke reservaten bestaan waar gewonde koala’s goed verzorgd worden. Ben benieuwd naar je volgende avonturen.
  2. Jantsje:
    Leuke verhalen weer!!!!
    Groetjes Jelmer, Jantsje, Teake en Matsen (doe haar ook maar zo’n koala)
  3. Berber:
    3 december 2018
    Leuk Marije! Fijn dat je het leuk hebt! En wat een mooie fotos😍 geniet lekker xxxxxx
  4. Marloes van der Horst:
    3 december 2018
    Leuke verhalen marije!aar lekker genieten daar 😊
  5. Tjeerd:
    3 december 2018
    Hoi Marije wat weer een belevenissen en prachtige foto s. Het is daar wel erg warm! Geniet er maar goed van ! Groetjes en liefs Tjeerd en Marika.
  6. Jelly Veenstra:
    3 december 2018
    Hoi Marije! Je vermaakt je daar wel zo te zien en te lezen! Ziet er mooi uit! Veel plezier daar!
  7. Aagje Vollema:
    3 december 2018
    Hoi Marije, fijn weer wat van je te horen. Ziet er maar weer goed uit daar! Liefs Jan en Aagje.
  8. Anke Jellema:
    4 december 2018
    Hallo Marije wat een leuke verhaal en mooie foto's groetjes Heit en Mem
  9. Coby:
    6 december 2018
    Mooi frou, ik geniet zo weer van onze reis 😍